martes, 6 de diciembre de 2011

BERRIKUNTZA GELAN


 Izenak adiera ematen duen bezala, gelan berritzaileak izatea, gaur egun dauden baliabideen erabilera sustatzea esan nahi du. Izan ere, gelan berritzaileak izatea, ikasleek ikasi behar dutena, eduki anitzak era eraginkorrean irakastea esan nahi du. Horrela, baliabide digitalak erabiliz eta sormena landuz, irakaskuntza-ikaskuntzarako prozesu berritzaileak eta horrenbestez, objektu digitalak lortzeko bidea jorratzen ari gara.

Bestalde, ezinbestekoa da baliabide digitalak aurretik prestatzea kalitatezko irakaskuntza-ikaskuntza bermatzeko. Jakina da, une honetan, oraindik ere, hezkuntzarako eduki digitalak garapen eta sortze prozesuan daudela. Hau dela eta, baliabide edo objektu digitalak sortzeko prozesua, ikerketa prozesu batean murgilduta ari dela esan dezakegu.

Ikuspegi hau dela eta, instituzioen aldetik objektu pedagogiko digitalaren kalitatea, erabilgarritasuna, hala nola fidagarritasuna eta edukien baieztapena asko baloratzen ari da. Eta honez gain, kalitatezko irizpideak ezartzen ari dira lan berriak sortzerakoan.

Lan berriak eta objektu digital berritzaileak ahalbideratzeko aldiz, sortutako ezagutzaren kudeaketa azkarra bermatu nahi da Hezkuntza Instituziotik, eta honekin batera,  bere baieztapena, irakasleok baliabide hauek erabiltzen eta sortzen hasten garenean segurtasunez aritzeko.

Honela bada, ikusten da, ezinbestekoak izanen direla informazioa eta eduki anitzen kudeaketa azkarra lantzea eta erraztasunez ezagutzera emango dituen programen berri ematea, gizartearen arlo guztietako beharrak asetzeko.

Bestalde, kontuan hartu behar da, eduki anitzek erraztu eta ahalbideratzen dutela honen erabilera; hau da, irakaskuntza-ikaskuntza prozesu  guztietan beharrezkoak baitira. Beraz, programa hauen helburuetako bat,  partekatuko den  katalogo anitza sortzera bideratua egon beharko luke; non material guzti hauek modu irekian eta dohain, erabiltzeko eta errez eskuratzeko izen beharko luke, irakasle orok nonahi daudela ere.

Eta zer ulertzen dugu  eduki digital pedagogikoaz edo hezitzaileaz?


Eduki pedagogiko hezitzaileaz hitz egiten dugunean, esan  behar dugu, hauek prozesu aztertze eta ikerkuntza prozesu batean murgilduta daudela; izan ere, oraindik ere zehaztu gabe baitaude prozesuaren mugak. Edonola ere, eszenatoki mugikor honen aurrean egonik, birplanteatu behar da eta zehaztu beharko dira eduki kulturalak, diseinu eta garapen hezitzaile ikuspegitik landu behar direlako. Eta gainera, aukera digital hauetaz baliatu beharko dugu, ezagutzaren sare sozialak sortzeko. Honela, ikaskuntza Objektu Hezitzaile Digital hauek guztiak, behar bezala egokitu beharko ditugu hartzaileak dituen beharretara.

Aipagarria da bestalde, Hezkuntza Administrazioak, azken urte hauetan, martxan jarri dituen programak eta eginkizunak teknologien erabilera hezkuntza sisteman aplikatzeko. Izan ere, horretarako ahalegin berezia egiten ari da material multimedia mailakatzeko eta irakaskuntza ez unibertsitarioan ezartzeko. Honetaz gain, Hezkuntza Administrazioak martxan dauka ikerketa eta ekimen azterketa arlo honetan, lan hoberenak saritzeko ekimena. Honela, lan hauek argitara ematen direnean, guk horietaz baliatuko gara gure lanketa digitala edo objektu digital berriak sortu ahal izateko.

No hay comentarios:

Publicar un comentario